Μία από τις… δουλειές που έχουμε στην «to do λίστα» μας πριν από ένα μεγάλο ταξίδι είναι να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όταν, λοιπόν, αυτό γεμίσει με καύσιμο, η αντλία καυσίμου σταματάει αυτόματα, προκαλώντας ένα μικρό θόρυβο και μαζί μία… απορία για τον τρόπο με τον οποίο «καταλαβαίνει» πότε το ρεζερβουάρ έχει γεμίσει. Η αντλία καυσίμου είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να «ξέρει» πότε πρέπει να σταματήσει τη ροή καυσίμου, προς αποφυγή ατυχημάτων. Ο μηχανισμός αυτός, που βάζει «κόφτη» στην αντλία, υπάρχει για λόγους ασφαλείας, αλλά και για λόγους οικονομίας.
Η αντλία διαθέτει ένα έξυπνο μηχανικό σύστημα στη λαβή, η οποία χρησιμοποιεί βασικούς Νόμους της φυσικής, για να διακόψει την ροή καυσίμου:
Όταν το ρεζερβουάρ δεν είναι γεμάτο, διαθέτει (όσο καύσιμο του απομένει) και αέρα. Όταν η αντλία μπαίνει στο στόμιο του ρεζερβουάρ, το καύσιμο ρέει στο εσωτερικό του, ενώ -παράλληλα- ο αέρας αναρροφάται απ’ τον σωλήνα μέσω μικρής μεταλλικής οπής που έχει στο άκρο του. Ο αέρας σταδιακά μετατοπίζεται, καθώς το καύσιμο παίρνει τη θέση του, κυκλοφορεί δε μέσω του σωλήνα και «κρατάει» ανοιχτή μία βαλβίδα από την οποία ρέει το καύσιμο.
Αυτή η είσοδος καυσίμου δημιουργεί αμέσως ένα «κενό», το οποίο σπρώχνει ένα διάφραγμα που συνδέεται με τον άξονα της βαλβίδας τροφοδοσίας, διακόπτοντας ξαφνικά τη ροή. Η αντλία διαθέτει επίσης ένα ελατήριο, το οποίο -εκείνη τη στιγμή- πιέζει αντίστροφα τη σκανδάλη του σωλήνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί δεν έχουν ρεζέρβα τα καινούργια αυτοκίνητα;