Η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου είναι -κατά πολλούς- ανανεωτική. Η οδήγηση ενός σύγχρονου μοντέλου, άλλωστε, παρέχει πολύ περισσότερες ανέσεις σε σχέση με ένα παλαιότερο ή μεταχειρισμένο. Ωστόσο, οι οδηγοί που αγοράζουν αυτοκίνητο «με το κουτί» τους, διαπιστώνουν μία σημαντική έλλειψη, σε σχέση πάντα με όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Από τα καινούργια αυτοκίνητα απουσιάζει η ρεζέρβα και τα εργαλεία της από τον χώρο αποσκευών.
Αρκετοί είναι αυτοί, βέβαια, που παρατηρούν την εν λόγω απουσία όταν «φτάνει ο κόμπος στο χτένι», τη στιγμή δηλαδή που χρειάζονται την ρεζέρβα. Αξίζει να γνωρίζετε, λοιπόν, ότι τα μισά περίπου αυτοκίνητα της αγοράς έρχονται πλέον χωρίς κανονικό τροχό για ρεζέρβα ή έστω μία ρεζέρβα ανάγκης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, έχουν τους λόγους τους που σταμάτησαν αυτήν την «παροχή» και οι λόγοι είναι οι εξής:
Καταρχήν εξοικονομούν χρήματα, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι ελαφρώς μειωμένο, κάτι που αποτελεί ένα θετικό χαρακτηριστικό στοιχείο γι’ αυτές. Με την απουσία ρεζέρβας από τον χώρο των αποσκευών, βεβαίως, ελευθερώνεται χώρος για τις ίδιες τις αποσκευές, ενώ επιτυγχάνονται και καλύτερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Παράλληλα, οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων τοποθετούν στα καινούργια αυτοκίνητα ελαστικά Run Flat ή κιτ επισκευής.
Ο πιο βασικός λόγος, ωστόσο, είναι ότι στα ηλεκτρικά/υβριδικά μοντέλα, τα οποία -μάλιστα- τα αμέσως επόμενα χρόνια θα είναι τα μόνο που θα πωλούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, φέρουν μπαταρίες, οι οποίες απαιτούν αρκετό χώρο και καταλαμβάνουν τη θέση που μέχρι πρότινος είχαν η ρεζέρβα και τα εργαλεία αλλαγής τροχού.