Πώς γίνεται η ταυτοποίηση μέσω gov.gr wallet;

Από τα τέλη Ιουλίου του 2022 το Gov.gr Wallet έχει τεθεί σε λειτουργία, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.

Η (ψηφιακή) ταυτοποίηση μπορεί -από 1η Νοεμβρίου 2022- να γίνει επίσης σε τράπεζες και εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας.

Πώς γίνεται η ταυτοποίηση μέσω gov;

Για την ταυτοποίησή σας πρέπει οπωσδήποτε να έχετε «κατεβάσει» την ταυτότητά σας στο κινητό (βλ. Πώς βάζω την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μου; ). Η δε επαλήθευση γνησιότητας γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου, ως εξής:

  • Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση επαλήθευσης στον ελεγκτή.
  • Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή κι εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή.
  • Τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Πώς βγάζω ψηφιακό φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας;

Για όσες συναλλαγές με φορείς ή υπηρεσίες είναι αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου με όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, ως εξής:

  • Αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του προσώπου και ζητά την έκδοση του εγγράφου.
  • Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός, τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο κι εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στο σύστημα.
  • Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό εγγράφου και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των φορέων, με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς μπαίνω στην ηλεκτρονική θυρίδα μου στο gov.gr;

Scroll to Top